Es veu que la tecnologia que s'aplica, que té un origen militar, ha estat desenvolupada per aplicar-la a esdevenimets futbolístics. Una empresa italiana, de Torí, ha evolucionat les tàctiques de guerra inicials per elaborar un software que permet que els ordinadors, que funcionen com un radar de velocitat convencional, segueixin, amb un error d'un 4%, els futbolistes.
Una furgoneta, fora de l'estadi, segueix les indicacions que reben les 16 càmeres que es col·loquen a més de 15 metres d'alçada (si la distància és menor, les senyals no són bones) i que els tècnics necessiten cinc hores per a deixar-les instal·lades. Estan repartides en dos grups de vuit. Quan els jugadors salten al terreny de joc, s'assigna a cada dorsal unes coordenades informàtiques a l'estil de la tecnologia militar sueca.
Els controladors segueixen atents els quadradets que apareixen a la pantalla de l'ordinador (un per futbolista) i estan pendents en jugades com còrners (en les quals els futbolistes s'amunteguen) per evitar que les màquines es facin un embolic. Curiós, no?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada