Algunes grans empreses van endegar campanyes per animar el consum o el dipòsit de diners vinculant les operacions financeres als èxits de la selecció espanyola. Pocs es pensaven que el Barça B es plantaria a la gran final de diumenge de la Copa del Món contra Holanda sent, a més, els clars favorits. El que semblava una idea genial de màrqueting es pot convertir en un greu problema. Toshiba, per exemple, anunciava que els televisors i portàtils de gamma mitjana/alta comprats entre el 10 d'abril i el 10 de juny serien de franc si la selecció estatal guanyava el Mundial. Patapam! PC City donava 10 euros per gol que marquessin els deixebles de Del Bosque -les tandes de penals no comptaven- a cada client que es comprés un televisor igual o superior a les 32 polzades. De moment, el Barça B ja n'ha marcat set. Patapam! Els navegadors Tom Tom també tremolen. Tornaven els diners de quatre models si es compraven entre el 15 d'abril i el 8 de juny. Pim, Pam! Banesto també pateix d'angoixa. El 29 de gener captava 1.000 milions anunciant un dipòsit del 3% que augmentaria un punt si la selecció estatal guanyava el Mundial. Ara, si Casillas aixeca la Copa, la broma els significarà abonar 10 milions quan pagaven menys de dos per patrocinar la selección. La francesa Carrefour donava mil descomptes amb valor de 100 euros cadascun. Els més llestos han estat els alemanys de Media Market. Tornaven molts diners si Espanya es convertia en la campiona del món però blindaven l'operació amb la lletra petita en la qual especificaven que s'havien de guanyar els tres partits de la primera fase. Cosa que no ha estat possible ja que el Barça B es va estavellar contra Suïssa en el seu debut a Sud-àfrica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada