"Si no saps què fer dins l'area, marca i després discutirem les opcions" Bill Shankly (Liverpool)

"L'esport pot ser injust, però sempre et posa en el teu lloc"

divendres, 17 de juny del 2011

Ricky: "És el moment d'anar-me'n a l'NBA"


"Me'n vaig a l'NBA. Tinc molta il·lusió per complir un veritable somni. Ho he meditat molt i hem arribat a la conclusió que és el moment d'anar-me'n". Amb aquestes paraules, Ricky Rubio, ha confirmat el que era un secret a veus. Un cop guanyada l'ACB amb el Regal Barça, l'únic títol FIBA que li mancava, el del Masnou fa les maletes camí de la pitjor franquícia de l'NBA: els Timberwolves de Minnesota que en la darrera temporada han acabat la temporada regular en la darrera posició.

Rubio ha assegurat que li ha "costat molt prendre aquesta decisió perquè quan vaig venir al Barça tenia la idea molt clara que en dues temporades marxaria. Però al Barça he estat tan bé, m'han tractat tan bé, he tingut uns companys tan grans que se m'ha fet molt complicat. Al vestidor, primer som persones i després som jugadors. Jo em pensava que deien que el Barça és més que un club perquè sempre guanyen, però ara sé que es diu per la manera com es tracta les persones".

Ricky, que fa només set anys era infantil, seguirà vinculat al Barça ja que el conjunt blaugrana es reserva un dret preferencial sobre el jugador. El base del Masnou, que ha estat envoltat per companys com Roger Grimau, Joan Carles Navarro, Víctor Sada, Jaka Lakovic i Joe Ingles, ha volgut agrair la feina que han fet al seu costat "la gent del Masnou, el Joventut i el FC Barcelona". Pete Tomàs i Jordi Trias no han pogut assistir-hi perquè estaven entrenant.

El jugador català sap que "la darrera temporada potser no ha estat la millor a nivell individual, però sí a nivell col·lectiu. Però el bàsquet és un esport d'equip i la meva tasca és fer que els meus companys juguin". Marxa a l'NBA havent-ho guanyat tot a Europa i se sent "preparat" per integrar-se a la franquícia dels Timberwolves.

És conscient que el seu rol a l'equip canviarà ja que els de Minnesota no opten al títol. "El joc de l'NBA m'agrada. M'agrada molt, de moment, a nivell d'espectador. És un bàsquet en el qual es pot córrer i aquesta és una de les meves millors característiques. Tinc ganes de jugar contra els millors i veure si puc triomfar allà. De moment, a mi m'agradaria seguir en la posició de base. L'NBA és la millor lliga de bàsquet del món però, en definitiva, no deixa de ser bàsquet".

En el cas d'un tancament patronal, les informacions que disposa Ricky Rubio és que el lock out, en cas de produïr-se, no afectaria tota la temporada. Ara bé, si les negociacions s'allarguen més enllà del 7 de gener, Ricky i la resta de jugadors tindrien un problema. "Ara no m'ho plantejo, però si passa, suposo que parlaria amb el Barça. Si només afecta uns mesos, encara m'anirà bé perquè podré seguir entrenant i millorant"

Al ja nou jugador dels Timberwolves no el preocupa massa les baixíssimes temperatures de Minnesota i més quan prové del Maresme. "Serà canviar el sol i la platja pel fred, però potser m'agrada. Jugarem amb pilotes de neu. Home, la veritat és que els jugadors estem molt temps fora de la ciutat competint i el fred no el notes tant".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada