"Si no saps què fer dins l'area, marca i després discutirem les opcions" Bill Shankly (Liverpool)

"L'esport pot ser injust, però sempre et posa en el teu lloc"

dilluns, 18 d’abril del 2011

Per què només tenim dos equips catalans a Primera?


Sempre m'ha interessat tenir una resposta coherent a aquesta pregunta. L'he feta, en nombroses ocasions, a diferents personatges entrevistats qualificats i, encara que sembli sorprenent, mai he rebut una solució. La meva reflexió és que com pot ser que altres Federacions tinguin una gran quantitat d'equips a Primera Divisió si no tenen la potència, ni la quantitat de fitxes, ni l'enorme tradició esportiva que hi ha al nostre país, ni la solera, ni la gran quantitat de futbolistes catalans que hi ha estesos per mig món. De fet, el País Valencia té quatre equips, actualment, a Primera, la Comunitat de Madrid tres (però podrien ser quatre perquè el Rayo està sempre al llindar), no parlem dels andalusos que Déu n'hi do... En canvi, a casa nostra, Barça, Espanyol, Espanyol i Barça.

Fins i tot, la meva inquietut la vaig traslladar a l'alcaldessa de Girona Anna Pagans. Vaig dir-li a la independent pel PSC que no entenia com una ciutat del potencial, la riquesa, el prestigi i l'empresariat emprenador que hi ha a la Inmortal, no tenia un equip de futbol a Primera Divisió. Sense menystenir el bàsquet, que és per on va sortir la Pagans, pensava (i segueixo creient) que Girona té prou capacitat per sostenir dos equips a l'elit. La reflexió es pot fer extensiva a Tarragona, Lleida, Sabadell que s'han limitat a tenir equips ascensors en el millor dels cassos.

Aquesta setmana he parlat amb Andreu Subies, el nou president de la FCF. I m'ha donat una resposta a la meva clàssica pregunta que m'ha satisfet. M'ha satisfet de tan òbvia i clarificadora. Crec que té molta raó. "Només tenim dos equips catalans a Primera perquè el Barça val per quatre". I m'ho raona dient que, a casa nostra, el potencial dels blaugrana és tan gran que "quan planifiquem partits, entrenaments, xerrades, conferències, reunions... tohom et pregunta si coincideix amb el partit del Barça; sigui de Copa, de Champions o de Lliga". Aquí, "l'enorme majoria dels nens, amb permís de l'Espanyol que també aglutina els seus, vol jugar al Barça". I segueix: "Fixa't que tenim equips potentíssims com L'Hospi, el Sabadell, el Badalona, la Grama... però els costa crèixer perquè el Barça és massa potent. El FC Barcelona ens ajuda en moltes coses, però és un monstre enorme dins el futbol mundial. Imagina't dins del català".

Aquí podràs seguir l'entrevista al complet. Una xerrada en la qual m'anuncia que des de la FCFC estan treballant en un "doble enfrontament de la selecció catalana" i on evidencia que "la quadribarrada ha se seguir jugant, però m'interessa més el futbol modest, el formatiu, el femení..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada